Geen zin om te lopen? Vijf tips om het duiveltje op je schouder het zwijgen op te leggen

0 reactie(s)

Na je zwangerschap(pen) wil je iets doen aan je overtollige kilo’s of je conditie. Het engeltje op je ene schouder heeft zin om te gaan lopen maar van die bengel(s) ben je al zoooooo moe.  Het duiveltje op je andere schouder heeft dan al snel een aantal excuses klaar om niet te sporten.

Hieronder lees je vijf tips om je duiveltje te doen zwijgen:
keep-calm-ga-lopen

  1. Duiveltje: Je hebt geen tijd.

Tijd heb je niet, tijd moet je maken. Ik probeer mijn loopsessies in te plannen in dode momenten: tijdens de zwemles van de kinderen, Tijdens de voetbaltraining van de oudste, na mijn werk net voor ik ze van school ga halen, onder de middag, ’s avonds als de kindjes in bed liggen, ik ga al lopend naar mijn werk, … Dat zijn al 6 momenten waar je tijd kunt maken.

  1. Duiveltje: Je bent moe.

Ik ken weinig mama’s die nooit moe zijn. Het lijkt wel een basis vereiste om mama te zijn. Geloof mij of niet, maar na het lopen ben je minder moe. Het geeft je krachten waarvan je het bestaan niet kende. Na een loopsessie zijn je batterijen terug volledig opgeladen

  1. Duiveltje: Jij kunt niet lopen.

Iedereen kan lopen. Je kan misschien niet snel lopen, maar lopen kan je. Let eens op kleine kinderen. Zie je die stappen? Meestal verkiezen ze rennen en dat deed je waarschijnlijk ook toen je klein was. Dus waarom zou je het nu niet meer kunnen?

  1. Duiveltje: Je hebt geen loopschoenen.

Ik ken mama’s die wel 50 paar schoenen in hun kast hebben, van lage sneakers tot hoge naaldhakken, van witten schoentjes tot gouden glinsterende balerina’s, maar geen loopschoenen. Weet dat je ze kan kopen in alle soorten en kleuren. Ze zitten trouwens veel prettiger dan die hoge hakken.

  1. Duiveltje: Je hebt geen uithouding.

Dat is best mogelijk, maar uithouding is een kwestie van trainen. De eerste keren wordt er niet van jou verwacht dat je onmiddellijk 5 kilometer loopt. Begin met een start-to-run. Je zult zien dat je snel vorderingen maakt.

Het duiveltje op je schouder heeft misschien nog meer argumenten om niet te lopen, maar laat je niet van de wijs brengen.  Je zult je sterker voelen, je zult meer zin hebben om mee te crossen met de kinderen, je kunt even een me-momentje hebben in al die drukte,… Probeer het minstens 3 weken. Als het tegenvalt, dan heb ik binnenkort nog een aantal tips.

Hoe gaan jullie om met het duiveltje op je schouder? Laat het zeker weten in de comments.

Bewaren

Deel maar !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.